Amsterdam – 24 maart 2023. In een onderzoek van zorgorganisatie Zorgbalans naar spraakgestuurd rapporteren, komt Attendi als beste oplossing naar voren.
Op 14 november 2022 organiseerde Zorgbalans een demo dag voor spraakgestuurd rapporteren. Voorafgaand aan de dag is er een onderzoek gedaan naar aanbieders van spraakgestuurde oplossingen in zowel binnen- als buitenland en is er gesproken met verschillende experts op het gebied van spraakoplossingen in de zorg. Verschillende partijen – Nuance (Microsoft), Google en G2Speech, Autoscriber, Ydigital, Tell James en Attendi – werden geëvalueerd op basis van de wensen vanuit Zorgbalans.
Een bewezen track-record in de markt
Naar aanleiding van de demo dag, antwoorden vanuit enquêtes en de evaluatie vanuit de werkgroep, kwam Attendi om verschillende redenen als beste oplossing van alle partijen uit de bus. Ten eerste kan de oplossing rechtstreeks vanuit het ECD (Elektronisch Cliëntendossier) worden gebruikt, wat gebruiksvriendelijk en efficiënt is. Ten tweede is het taalmodel specifiek ontwikkeld voor de VVT, waardoor een hoge nauwkeurigheid en optimale prestaties gewaarborgd zijn. Ten derde hebben verschillende omvangrijke zorgorganisaties in Nederland al voor Attendi gekozen en opgeschaald, wat duidt op een bewezen track-record in de markt.
“Integratie, gedegen taalmodel gericht op VVT, veiligheid gewaarborgd, veel kennis en ervaring met branche”
“Nu pas geleerd dat het voor cliënt ook fijn is om te rapporteren in het bijzijn van de cliënt.”
“Ik vind Attendi een eerlijke, open groep mensen die een toepassing hebben ontwikkeld die binnen de gehele organisatie te gebruiken is. Nu nog een kleine partij die snel zal moeten opschalen om doorontwikkelingen te realiseren.”
Dynamisch bedrijf, jong met een duidelijke visie
Attendi is begonnen met een oplossing voor spraakgestuurd rapporteren. Dit heeft een goede basis gelegd met een duidelijk rendement voor de zorgverleners. Naarmate de gebruikers meer wennen aan en gebruik maken van de oplossing, komt er steeds meer data en feedback binnen. Op basis daarvan ontwikkelt Attendi nieuwe functionaliteiten. Bijvoorbeeld functionaliteiten waarmee direct volledige formulieren kunnen worden ingesproken. Attendi kiest bewust voor deze fasering ten opzichte van starten met complexere oplossingen die bij aanvang al vragen om grote hoeveelheden data. Door eerst veel data te genereren, kan Attendi beter passende oplossingen maken. Die visie lijkt aan te slaan bij de korte en lange termijn ambities van Zorgbalans.
“Ze beginnen bij het begin. Voor nu een eerste heel waardevolle stap met een groot toekomstperspectief: datagedreven werken, AI ontwikkeling etc., kunnen vanuit kwalitatief hoogwaardige vrije tekst doorontwikkeld worden.”
“Dynamisch bedrijf, jong met duidelijke visie.”
Over Attendi
Met de Attendi Speech Service kunnen zorgprofessionals altijd en overal veilig een rapportage inspreken. Dit doen ze in het ECD waar zorgprofessionals mee werken. De technologie bespaart zorgverleners tijd, vermindert frustratie en zorg voor completere rapportages. De Attendi Speech Service maakt steeds meer ECD-registraties mogelijk per stem. Wil jij een demo van Attendi? Vul dan dit formulier in.