Thuiszorg Patyna gestart met het spraakgestuurde ECD PUUR

Vanaf donderdag 1 september is de Thuiszorg van Patyna in Friesland gestart met Attendi in PUUR van Ecare. Dat is uniek, want Patyna is daarmee de eerste Friese organisatie die aan de slag gaat met spraakgestuurd rapporteren. Met de introductie van Attendi start Patyna ook direct met een nieuwe manier van werken welke de kwaliteit van de rapportages moet gaan verbeteren en de transparantie richting cliënten gaat verhogen.
Gezamenlijk spraakgestuurd rapporteren
Patyna gaat spraakgestuurd rapporteren inzetten om cliënten te betrekken bij het zorgplan. De gemaakte werkafspraak is dat enkel bij bijzonderheden zal worden gerapporteerd en wanneer dat mogelijk is zal de rapportage in het bijzijn van de cliënt worden ingesproken. Op deze manier is de cliënt op een laagdrempelige manier op de hoogte van zijn of haar zorgplan. Daarnaast krijgt de cliënt de gelegenheid om mee te denken wat er in het dossier komt te staan.
Rapporteren volgens SOEP/SOAP
Bij bijzonderheden gaat Patyna rapporteren met Attendi via de SOEP/SOAP methode. Deze methodische manier van verslaglegging helpt zorgverleners bij het volledig en objectief in kaart brengen van een situatie. De oplossing maakt dit eenvoudig door concrete vragen te stellen per letter welke per spraak kunnen worden beantwoord.
Ines van Beek, generalist bij het Wijkserviceteam van Patyna reageert al enthousiast op de introductie:
“Trots deel uit te maken van dit project. Nu al enthousiaste reacties van collega’s te zien over het gebruik van spraakgestuurde rapportages. Daarnaast gaan we de kwaliteit verbeteren van de rapportage door methodisch spraakgestuurd te rapporteren volgens de SOEP/SOAP methode en in het bijzijn van de cliënt. #verminderenvanadministratievelasten #transparant #rapporteren”